fbpx
Нощни влакове в Европа

Нощни влакове ще свързват повече от 200 града в Европа

До 2030 г. трансевропейска мрежа от нощни влакове ще започне да функционира в Европа. Тя ще се състои от 40 международни железопътни линии, които ще свързват повече от 200 населени места в различни страни – от Лисабон на запад до Москва на изток и от Хелзинки на север до Малага на юг.

Пускането в експлоатация на нови влакове за дълги разстояния през нощта ще намали емисиите на вредни вещества в атмосферата. В тази връзка Euronews разкри, че авиацията генерира близо 14 процента от емисиите, което я прави вторият по големина източник на емисии на парникови газове след автомобилния транспорт. Според учените пътуването с влак е много по-екологично от пътуването със самолет. Когато пътуването със самолет генерира 252,8 грама въглерод на изминат километър, пътуването с железопътен транспорт отделя само 22,4 грама. Използването на нови удобни маршрути за пътуване на дълги разстояния ще помогне да се убедят туристите да изберат влакове, а не самолети.

В отговор на ситуацията страни като Холандия и Испания предложиха да се забранят полетите, които могат да бъдат завършени с влак за три часа или по-малко, за да се заменят с пътувания с влак. Франция стана първата страна в блока на Европейския съюз, която наложе правилото за намаляване на въглеродните емисии и накара повече граждани да използват френските високоскоростни влакове, известни като TGV. Страната спря кратките полети до дестинации, до които може да се стигне с 2,4 часово пътуване с влак.

Вдъхновена от лондонското метро, ​​германската Зелена партия създаде карта, базирана на настоящите железопътни линии. В допълнение, проектът обяснява, че системата трябва да бъде поддържана от удобни, тихи и бързи влакове от 200 до 250 километра в час, като по този начин се създават пътувания със средна продължителност от девет до 14 часа.

Нощни влакове в Европа
Нощни влакове в Европа

В Европа през последните години активно се използват различни мерки за „прехвърляне“ на пътници от самолети на влакове. Например през 2019 г. Германия, Холандия, Швеция и Франция щяха да въведат общ данък върху самолетните билети, но пандемията от Covid-19 отложи тези планове за неопределено време. През лятото на 2022 г. Германия реши да се върне към идеята за стимулиране на пътуването с влак, като въведе специален билет за 9 евро.

Нощни влакове в Европа
Нощни влакове в Европа
Нощни влакове в Европа
Нощни влакове в Европа

Може също да ви хареса...

Последни статии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *